تیغه برش الماسه چیست ؟

تیغه برش الماسه چیست ؟ یکی از کاربردی ترین تیغه ها در زمینه حوزه سنگبری و تجهیزات گرانیتی ، تیغه برش الماس است که به صورت ویژه برای سنگ های سخت مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع تیغه بدلیل کارایی بالا در زمینه های تراشکاری در انواع مختلف و متناسب با کار شما تولید می شود و شما باید در انتخاب تیغه برش الماس کاربرد آن را اولویت قرار دهید. در ادامه می توانیم پاسخ به این سوال را که تیغه برش الماسه چیست ؟

را اینگونه بدهیم؛ یک نوع تیغه نازک به شکل نوار که برروی آن تراشه هایی از الماس بکار رفته و همین ساختار باعث بالا رفتن میزان سختی برش و کارایی آن برای برش انواع سنگ های قیمتی شده است. در این نوع تیغه بدلیل وجود تراشه های الماس ضایعات برش بسیار کم و از سوی دیگر ظرافت برشکاری با آن بسیار بالا است.

تیغه برش الماسه چیست ؟

کاربرد تیغه برش الماسه

امروزه بدلیل تغییراتی در قسمت فلزی تیغه برش الماسه و طراحی قسمت برشکاری آن تنوع بسیاری از آن دربازار موجود است، که طبیعتا هرکدام از آنها مناسب دارای کاربردی است. تیغه برش الماسه در مشاغلی چون؛ کار بر روی گرانیت، برش بتن ، سرامیک ، برش تجهیزات شکننده،مواد نسوز و … مفید است.

انواع تیغه برش الماسه

ساختار تیغه برش الماسه چیست ؟ (What is a diamond cutting blade) به گونه ای می باشد که با تغییر در قسمت هایی از آن باعث بوجود آمدن مدل های مختلفی می شوید. در درجه اول اندازه تیغه ها را قطر آن تعیین می کند.

یکی از معیارهای انتخاب تیغه برش الماسه وجود برجستگی و فرورفتگی در قسمت لبه فلزی است که با الماس و پودر فلز پر می شوند، اندازه این فرو رفتگی ها به هر شکلی که طراحی شده باشد. تیغه به همان اندازه توانایی برش دارد.

اما ازطرفی دیگر ضخامت تیغه نیز از دیگر عوامل کارایی تیغه برش الماسه می باشد. به عنوان مثال برای کار سنگ های قیمتی کوچک شما باید از تیغه های نازک و موقع کار با سنگ های بزرگتر از تیغه های ضخیم استفاده نمایید.

بطور کلی تیغه ها برای استفاده در مشاغلی چون ؛غذایی، کارتن و مقوا، بسته بندی صنایع سلولزی و دستمال کاغذی ، لاستیک و پلاستیک، نساجی ،فلزی، چوب، شیشه ، داروسازی ، برش نایلون و گرانول چسب و فوم کاغذ ، صحافی و… بکار می روند که بستگی به کاربرد آن شما می توانید از یکی از انواع تیغه برش الماس ، تیغه پارچه ، تیغه برش مواد غذایی ، تیغه برش پلاستیک و تیغه برش کاغذ استفاده نمایید.

تیغه الماسه دیسکی

همانطور پیش تر توضیح دادیم تیغه برش الماسه دارای تنوع و کارایی متنوع است که ادامه به معرفی انواع تیغه الماسه دیسکی می پردازیم:

 از این نوع تیغه بدلیل برش یکپارچه برای برش انواع سرامیک می شود.

این نوع تیغه بدلیل لبه های تیغه دار برای برش انواع بتن و آسفالت استفاده می شود.

تیغه الماس زغال بر دارای لبه الماسی یکدست می باشد که در ضخامت های 0.3 و 1.0 تولید می شود.

این نوع دیسک ها نیز مانند دیسک الماسه زغال بر دارای لبه الماسه یکپارچه است و توانایی برش انواع مقاطع فولادی نیز دارا می باشد.

نکات کار با تیغه الماسه

به متریال برش تیغ اره دیسکی تغییر ندهید.

تجهیزات ایمنی نصب شده بر روی دستگاه را برندارید.

موقع تعویض تیغه دیسک حتما دستگاه را خاموش کنید.

در موقع استفاده دستگاه از تجهیزات ایمنی مانند عینک ، دستکش و ماسک استفاده نمایید.

از تغییر نوع تیغه جدا خود داری نمایید.

مطلب تیغه برش الماسه چیست  را به اشتراک بگذارید و در صورت داشتن هرگونه سوال برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان ابزار شهرام  در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *