دستگاه لوله باز کنی چیست ؟

دستگاه لوله باز کنی چیست ؟ : برای باز کردن انواع گرفتگی های سخت در لوله های فاضلاب بکار برده می شود. در واقع زمانی که موادی مانند چربی، خوراکی و … مدت طولانی در درون لوله انباشته می شوند، گرفتگی های لوله خیلی عمیق و شدید شده و جز با دستگاه، این گرفتگی ها برطرف نخواهند شد.

استفاده از دستگاه لوله باز کنی ، روش تضمینی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب ،ظرف شویی و لوله های ساختمانی می باشد که شامل دوقسمت فنر و دستگاه نیروی محرکه ی الکتریکی است.

دستگاه نیروی محرکه ی الکتریکی تامین کننده ی انرژی چرخشی و ارتعاش فنرمی باشد و عمل لوله باز کنی توسط فنر انجام می شود ،فنر هایی که مخصوص دستگاه لوله بازکنی هستند ویژگی منحصربفردی دارند .

این فنرها را از جنس فولاد می سازند تا علاوه بر انعطاف پذیری بالا ازمقاومت بالایی در برابر کشش و ارتعاش توسط دستگاه بر خوداری باشد.انواع دستگاه لوله باز کنی چیست؟

دستگاه لوله باز کنی چیست

فواید دستگاه لوله باز کنی

قبل از این روش، از روش های دیگری مانند استفاده از دستگاه فنر، اسید و … برای باز کردن لوله ها استفاده می شد که در بسیاری از موارد این روش ها کارساز نبوده و نمی توانستند گرفتگی های خیلی سخت لوله را باز کنند.

دستگاه با یک فنر که به سر موتور متصل است، می تواند گرفتگی های لوله را برطرف کند. زمانی که موتور شروع به کار کردن می کند، با حرکات دورانی فنر به قسمت داخلی لوله برخورد کرده و موادی که باعث گرفتگی لوله شده اند و رسوب بسته اند را به سمت چاه خروجی هدایت می کند.

در واقع با قدرت موتور باعث محرک سازی فنر شده و فنر با قدرت هر چه تمام تر به سمت گرفتگی ضربه می زند تا باز شود. فنر به دلیل انعطافی که دارد به راحتی می تواند درون لوله حرکت کرده و از قسمت های مختلف آن عبور نماید.

روش کار دستگاه لوله باز کنی

روش کار دستگاه لوله باز کنی چیست ؟  قبل از هر کاری ابتدا ایمنی خود را فراهم کنید. برای کار با دستگاه فنر (Spring device) ابتدا دستکش مخصوص را بپوشید تا هنگام کار با آن به دستان شما آسیبی وارد نشود.

سپس نوک فنر را وارد لوله کرده و سپس به آرامی فنر را داخل لوله وارد کنید تا جایی که نوک فنر به محل گرفتگی برسد و دیگر امکان وارد شدن نداشته باشد.

دقت کنید در قسمت های اتصالات لوله یا زانویی کمی با دقت بیشتری فنر را وارد کنید تا این قسمت ها با گرفتگی لوله اشتباه گرفته نشود.

پس از آن که نوک فنر به محل گرفتگی رسید چرخش را آغاز کنید تا فنر با حالت ارتجاعی که دارد کلیه مواد زاید درون لوله را برطرف کند. هنگامی که فنر را از داخل لوله بیرون می آورید متوجه خواهید شد که مواد زاید بسیاری را با خود بیرون می آورد.

ویژگی دستگاه لوله باز کنی چیست ؟

از ویژگی های دستگاه لوله باز کنی میتوان به خلاص شدن از صرف زمان بیش از اندازه برای رفع رفع گرفتگی لوله ها اشاره کرد.

برای دستگاه لوله باز کنی سایز و ابعاد لوله هها فرقی ندارد و هرگونه گرفتگی را از بین میبرد ، دتسگاه لوله باز کنی با ساختاری ساده و کمجا و سبک مشکل گرفتگی لوله هارا حل کرده است.

استفاده از سایز های مختلف فنر در انواع مختلف دستگاه های لوله بازکن از قابلیت های آن محسوب می شود دستگاه های لوله بازکن بادی نیز به عنوان تراکم هوا یا لوله باز کن بادی نیز کاربرد های فراوانی دارد

مزایای استفاده از دستگاه لوله باز کنی

معایب استفاده از لوله باز کنی

اگر ترجیح شما استفاده از محلول های لوله باز کنی باشد باید خاطر نشان کرد که خطراتی را در پی خواهد داشت و توصیه ما به شما استفاده از دستگاه لوله باز کنی میباشد

چه نوع گرفتگی هایی با دستگاه لوله باز کن باز می شود

جواب این سوال آسان است.تمامی گرفتگی ها در لوله های ساختمان ، مشکل شما هر کدام از موارد زیر باشد با دستگاه لوله بازکنی رفع خواهد شد :

مطلب دستگاه لوله باز کنی چیست را به اشتراک بگذارید و در صورت داشتن هرگونه سوال برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان ابزار شهرام  در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *