اسید لوله بازکن یا محلول لوله بازکن ماده ای اسیدی و شیمیایی است که با ریختن آن در لوله های فاضلاب گرفتگی لوله رفع شده  و مسیر فاضلاب باز می شود. این ماده در انواع مایع و جامد وجود دارد که تماس آن با لوله فاضلاب و گرفتگی های درون آن باعث می شود گرفتگی به سرعت باز شود.

به طور معمول هنگامی که لوله باز کن از هر مارکی را خریداری میکنید دستورالعمل هر محلول لوله بازکنی روی بسته آن نوشته شده و تمامی مراحل ، مقدار مورد نیاز برای هر بار مصرف ، مدت زمان مورد نیاز و دیگر نکات را برای شما توضیح داده اند.

ولی در اکثر مواقع باید لوله بازکن را با حیاط و داشتن ماسک تنفسی و دستکش درون مجرای فاضلاب بریزید و بعد از مدت معین شیر آب را باز کنید.

توجه کنید که محلول نباید درون لوله باقی بماند چون باعث پوسیدگی لوله های فلزی و حتی پلاستیکی میشود ، اگر قدمت ساخت ساختمان و عمر لوله ها زیاد هستند ترجیحا از مقدار کمتری استفاده کنید و اگر نتیجه حاصل نشد و گرفتگی لوله بر طرف نشد مجددا این عمل را تکرار کنید .

اگر از محلولی استفاده میکنید که جامد است آن را درون فاضلاب ریخته و آب را با فشار خیلی کم و به صورت قطره ای بار کنید. فشار زیاد آب باعث برگشت گاز و یا پاشیدن آن بیرون از مجرای لوله میگردد و خطر آفرین است.

محلول لوله باز کن

نکات ایمنی هنگام استفاده از محلول لوله باز کن

در حین استفاده از محلول های لوله بازکنی برای جلوگیری از ورود گاز این مواد به داخل مجرای تنفسی حتما از ماسک چند لایه و ضخیم استفاده کنید به طوری که کامل دهان و بینی و چشم خود را بپوشانید و از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

بخاری که از محلول لوله باز حاصل می شود سمی می باشد واین موضوع باعث می شود به چشم و سیستم های تنفسی آسیب جدی وارد کند .

اگر به طور اتفاقی این محلول وارد چشم شد سریع و بدون درنگ 10 تا 20 دقیقه از داخل چشم به خارج چشم را با آب سرد شستشو دهید اما اگر احساس درد و سوزش کردید حتما به دکتر مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که در مدت زیاد نباید از این محلول ها استفاه کرد چون گازی که در داخل چاه نیز وجود دارد سمی بوده و با تریکیب محلول های شیمیایی گازی خطرناک تر به وجود میآید.

اگر لوله خانه مرتبا دچار گرفتگی می شود با یک شرکت لوله بازکنی مشورت کنید تا مشکل شمارا مورد برسی قرار دهند و در صورت نیاز از دستگاه های لوله باز کنی استفاده شود.

هشدار درباره محلول لوله باز کن

به محض ریخته شدن محلول لوله باز کن قوی احتیاط کنید به سیستم های تنفسی و چشمانتان نفوذ پیدا نکند .

چون اگثر این محلول ها اسیدی و هستند به نوع محلول لوله بازکن توجه کنید.یک نوع برای رفع گرفتگی ناشی از چربی‌ها و ذرات غذاست و نوع دیگر برای رفع تجمع مو در حمام و روشویی ها ، محلول های شیمیایی لوله بازکن را از دسترس کودکان دور نگه دارید و

سعی کنید تمام کار لوله بازکنی را در یک مرحله انجام دهید. پوشیدن دستکش پلاستیکی را فراموش نکنید تا از بروز اسکار پوستی جلوگیری شود.

دستگاه لوله باز کن

رفع گرفتگی لوله با محلول لوله باز کن

یکی از بزرگ ترین مشکلات ساختمان و تاسیسات فنی گرفتگی لوله فاضلاب می باشد که بسیاری از افراد درگیر ان می باشد. به محض اینکه لوله فاضلاب خانه یا ساختمانی دچار گرفتگی شود دیگر قابل استفاده نمی باشد و اگر گرفتگی در سینک ظرفشویی یا توالت باید که دیگر باید ساختمان را تعطیل کرد.

چون دیگر عملا امکان زندگی کردن در ساختمان وجود نخواهد داشت. روش های مختلفی برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب وجود دارد که یکی از آنها استفاده از اسید لوله بازکن است. اسید لوله بازکن یکی از روش های لوله بازکنی است که در عین کارایی بالا و قدرت رفع گرفتگی، می تواند برای افراد خطرناک باشد.

میتوان گفت محلولی برای باز کردن لوله ها و سیفون ها خوب است که قابلیت هدایت چربی ها و مواد اظافی که باعث گرفتگی شده به سمت فاضلاب را داشته باشد و کاملا لوله ها را از هر چیزی پاک کند.

یکی از بهترین روش های لوله بازکنی استفاده از محلول لوله بازکن است ولی حتما باید در استفاده از این محلول ها نکات بهداشتی و ایمنی و همینظور راهنمای استفاده را رعایت کنید تا سلامتیتان به خطر نیافتد.

فروشگاه ابزار شهرام

انواع محلول لوله باز کن 

فروشگاه اینترنتی ابزار شهرام ارائه دهنده انواع سنگ انگشتی یا فرز انگشتی (Finger milling)، الماس سنگ بری ، دستگاه لوله باز کن و … می باشد. برای خرید با ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *